Ovansidan

By: Jag

Jul 12 2011

Kategori: Bilder, Fjärilar, Foto, Foton, Natur, Photos

8 kommentarer

Aperture:f/8
Focal Length:55mm
ISO:100
Shutter:1/200 sec
Camera:NIKON D60

Här är ovansidan av fönsterfjärilen. Nu kanske det är lättare att artbestämma den?!

8 comments on “Ovansidan”

  1. Nog är det en hane av silverstreckad pärlemorfjäril!
    http://www2.nrm.se/en/svenska_fjarilar/a/argynnis_paphia.html

    Gilla

    • Ok, då är vi överens! Bra! Jag har inte kommit iväg med teleobjektivet på fjärilsvägen, slogs med kirskålen i stället. Dessutom segar nätet så det känns som om det inte var någon idé just nu.

      Tillägg:
      Ja, bilderna i länken är ju precis min fjäril! Var lite tveksam först när jag inte tyckte att undersidan stämde med det jag såg på tidigare bilder. Tack för hjälpen!

      Gilla

  2. Vacker! (Undrar om det är samma sort jag fotograferade förra veckan – måste kolla mina bilder sen.)

    Gilla

    • Den här pärlemorfjärilen är den största av dem. Det var storleken som fick mig att reagera och snabbt hämta kameran. Ska bli roligt att höra om/se dina fjärilsbilder! Väldigt vacker var den, håller med! Du kan se undersidan i inlägget ”Ett smutsigt fönster”.

      Gilla

  3. Underbar bild!
    Kraaaamar och allt gott till dej!

    Gilla

    • Tack, Carina! Den här fjärilen tog jag många bilder på eftersom den var inne på glasverandan. ibland har man tur! Jag tyckte att den var stor och nu har jag läst att det är den största av sin art. Nu tar jag mig nog en liten prommis med kameran!
      Kram

      Gilla

  4. Hur tar man en sådan bild? Inte vem som helst som klarar det i alla fall!
    /Skvitt

    Gilla

    • Man tar flera bilder, då blir oftast någon bra! Nu var den här silverstreckade pärlemorfjärilen influgen på min glasveranda och då hade jag bra förutsättningar att fota den.

      Gilla


Kommentera

