Bara några blad.

By: Jag

Maj 12 2012

Taggar:,

Kategori: Bilder, Foton, Natur, Växter, Vår

10 kommentarer

Aperture:f/8
Focal Length:40mm
ISO:100
Shutter:1/200 sec
Camera:NIKON D60

”Större än behovet av gemenskap
är behovet av de rätta ensamheterna
de rätta viloställena
i själ och hjärta belägna.”

ur Andliga behov av Harry Martinsson (Dikter om ljus och mörker)

10 comments on “Bara några blad.”

  1. Inte så bara det inte🙂

    Gilla

    • Nej, egentligen inte. Eller jo, kanske. Borde kanske sätta ett frågetecken efter. Alla dessa späda blad och knoppar på väg att slå ut, all denna naturliga skönhet serverad oss att avnjuta fritt, att betrakta, beundra, att häpna inför och hänföras av. Det är stort.

      Gilla

      • Detta är den absolut bästa tiden på året tycker jag, när allt liksom startar om på nytt, oavsett hur vintern har varit, livskraften och viljan börja om och prunka igen.

        Gilla

  2. men Aurora !!!
    de där
    bladen
    är
    ABSOLUT poetiska

    ..helt
    underbart poetiskt sköna
    och
    det är
    en poetisk fotografisk komposition

    förmodligen
    gjord
    av
    av en poetisk fotograf..🙂

    Gilla

    • Jag håller med, Alwfe, de är poetiska, hela våren är som en diktsvit i form av en stor almanacka där man river av blad efter blad. Det finns alltid en ny dikt färdig att läsas under den man just avnjutit.

      Gilla

  3. Det är vilsamt härinne hos dig, ett skönt andrum liksom. Tack för det !

    Kramar

    Gilla

  4. Vet du, jag har nog inget ytterligare att tillägga. Inget vill jag dra ifrån. Martinssons ord är sanna och du är en lika sann poetisk fotograf.

    * stannar en stund och vilar i grönt *

    Gilla

    • Tack BeBest. Jag tror mig veta att vi har samma inställning där till behovet av ensamhet, natur, skönhet, vila, ro. Jag ger dig lite mer färger att vila i snart.

      Gilla


Kommentera

