Svärmors favorit.

Vårkragen, denna glada försommarblomma som skrattar in sommaren – en bro mellan vårens sköra vemod och sommarens prunkande svulstighet.

 

16 comments on “Svärmors favorit.”

  1. Mycket färgglatt =0)

    Hemikram

    Gilla

  2. Fin blomma, vàrens och höstens färger gillar jag, vàren är en nystart medan hösten är lugnet… Örnkram

    Gilla

    • Nu är det nog slut på våren i alla fall och sommaren har anlänt. När jag tittar ut så regnar det äppelblom från träden och gräsmattan är alldeles översållad med äppelblomsblad, en kort stund nästan vit under och omkring träden. Även det underbart vackert, men kort och förgängligt. Det går fort nu när värmen har kommit!

      Gilla

  3. Ja den lyser fint. Jag tror inte jag sett den i verkligheten.

    Gilla

  4. Jag har en tuva av samma växt, den slog ut i full prakt igår då det var 26 grader varmt har ingen aning om vad den heter. Två Gullvivor hittade jag också, men Prästkragarna är bara 1,5 cm långa än så länge. Tänker inte klippa gräset förrän de blommat ut, till grannarnas besvikelse.
    Svante

    Gilla

    • Det står under bilden vad den heter. Låter klokt att inte klippa bort prästkragarna! I år är ett prästkrageår, tror jag bestämt. Skönt att ni också har sommarvärme!

      Gilla

    • Den är faktiskt riktigt fin när den lyser i solen. Jag noterade att det beståndet som står vid torpväggen bara hade två blommor i år och var lite ledsen för det, men sen hittade jag de här förvildade i skogen bakom den nya friggeboden. Glad!

      Gilla

  5. Testar för att se om jag kan kommentera nu, eftersom mina kommentarer fortfarande förvinner i tomma intet i många bloggar…

    Hemikram

    Gilla

  6. Otroligt vacker bild! Häääääärligt!
    Kramelikramar och allt gott till dej!

    Gilla


Kommentera

