Naturligt mönster

För oss att ta efter.

37 comments on “Naturligt mönster”

  1. Vackert solskydd.
    Några palmblad skulle man ha på balkongen.
    Snyggt!

    Gilla

  2. Snyggt fångat.

    Gilla

  3. Såg du detta fantastiska program om origami på TV? 8 dagar kvar – om mönster i naturen/origami – nästan hela programmet handlar om origamis möjligheter på oerhört många plan…

    http://www.svtplay.se/video/8561896/vetenskapens-varld/vetenskapens-varld-svt-2?info=visa

    Gilla

    • Nu har jag sett det, tack så väldigt mycket Iréne, jag är alldeles hänförd! Otroligt intressant. Jag fick till exempel nästan en stent i min njurartär men man bestämde sig för att låta bli. Inte underligt att jag är så fascinerad av hostans blad som veckar sig, bland annat.

      Liked by 1 person

      • Oj då! Jag har spelat in programmet, så att jag kan se det igen, när jag vill – och visa det för vänner som kommer på besök…

        Gilla

        • Hmm. Det där med att spela in. Vi har en apparat under tv:n, men något hände och den vill inte spela in. Jag skulle behöva det, för maken vill inte se play på datorn och jag vill att han ska se det här programmet.

          Liked by 1 person

          • Fixa snabbt – det är inte många dagar kvar… jag har en gammal VHS/CD inspelare, funkar fortfarande bra. Och mängder av fyratimmars band. Och jag har nu ett stort videotek. Spelar in film, dokumentärer, dans, musik osv – mycket bra när rutan domineras av sport…

            Gilla

  4. Snyggt! Jag har tänkt många gånger att vi har tagit efter naturen. Det finns väldigt många former och mönster som människor har skapat men som även finns i naturen. Vi har nog gjort det.
    Har också sett origami programmet. Min son var helt besatt av det när han var liten. Ha en trevlig ny vecka!

    Gilla

  5. Spännande mönster som bladen formar. Det finns så mycket i naturen gäller bara att se.

    Gilla

    • Det blir ju som ett flätmönster i mitten. Ja, det finns väldigt mycket om man tittar efter och det gör man ofta med kameran i hand.

      Gilla

  6. Så vackert med de gröna rena linjerna och ljuset i bakgrunden🙂

    Gilla

  7. Mönster är alltid fascinerande och helt klart gör naturen det bäst. Mycket vackert flätverk. Såg förresten orogrammet ni skriver om, mycket intressant. Har alltid gillat fraktala mönster också, även där är naturen en mästare.

    Gilla

  8. Tycker väldigt mycket om dina bilder. Åter bra fångat!

    Gilla

  9. Alltså det är något med denna bild för den fångar upp hela mig. Underbart fångat/ kram

    Gilla


Kommentera

