Mindfulness

Av: Jag

13 08, 2011

Etiketter:, ,

Kategori: bilder, dikt, foton, insekter, natur

6 kommentarer

Bländare:f/8
Focal Length:55mm
ISO:100
Shutter:1/0 sek
Kamera:NIKON D60

Sländan 
  
Lilla sländan sa till sin vän: 
”Vad gör vi med morgondagen? 
Svävar från blomma till blomma 
eller vilar på strån i hagen?” 
  
”Lilla slända”, sa hennes vän, 
”måste du ständigt planera? 
Gör som jag! 
Lev här, lev nu. 
Önska dig inget mera.” 
  
Brita af Geijerstam

6 kommentarer på “Mindfulness”

  1. Och jag gjorde så och nu kan jag berätta vad du nog redan vet. Denna vackra slända är en hona av arten Röd ängstrollslända.
    Så enormt knivskarpt du fotat den! Imponerad!

    Gilla

    • Då var det så. Ja, det var dags för mig nu att umgås med sländorna. Jag skulle bara gå en bit ner i backen för att kolla en sak och foten slant och drog iväg mig efter skogsvägen. Sländor överallt. Det var bara att fota och fota och ju fler foton man tar desto större chans att man får något bra. De här genomskinliga vingarna är ju hopplösa, men… glad var jag!

      Gilla

  2. Vilken vacker trollslända!!! Med glänsande vingar och hår på benen.
    Och vilken vacker dikt. De passar fint ihop, och jag känner att jag gärna stannat till en stund. 🙂
    Du har varit aktiv och jag har inte varit på nätet, lite otakt.. 🙂
    Kramar och allt gott till dej!!

    Gilla


Lämna en kommentar