Slaggubben

Av: Jag

22 12, 2013

Etiketter:, ,

Kategori: bilder, foto, foton, photos, skrot

34 kommentarer

Bländare:f/4
Focal Length:26mm
ISO:100
Shutter:1/0 sek
Kamera:NIKON D60

Så här års dyker det upp allehanda tomtar och knytt. Se här vad jag fann i en gammal källare!

34 kommentarer på “Slaggubben”

  1. Det var minsann en fuling! 🙂

    Gilla

  2. Nog är den skrämmande att träffa fulingen i en källare.

    Gilla

  3. Han ser lite småskum ut. Det är kanske han som snor gröten av tomten.

    Gilla

  4. Det är nog en riktig tomte! De såg ju ut så där förr! Elaka var de ju också, bäst du aktar dig!

    Gilla

  5. Det tror jagär en klurig gubbe! Han gjorde mig glad!

    Gilla

  6. Very amazing ! Congratulations for the Slaggubben !

    Gilla

  7. Han liknar vår plutonchef när jag gjorde lumpen 1965, och han var ett mycket trevligt och uppskattat befäl.

    Gilla

    • Det är det jag tycker, att han ser gemytlig ut.

      Gilla

      • Han hade under sin rekrytutbildning till kavallerist blivit sparkad i ansiktet av en Häst. Att jag hamnade inom kavalleriet berodde nog på att jag visade upp ett intyg vid mönstringen, som visade att jag var allergisk mot Hästar. Jag är faktiskt inte allergisk mot några djur längre.
        Svante

        Gilla

        • Du blev kanske härdad.

          Gilla

          • Både pappa, och jag fick allergiska besvär efter första poliosprutan, men inte förrän efter den andra reagerade pappa, jag var för liten då. Läkare pappa talade med förnekade samband, men vi tog inte tredje, och fjärde sprutan, och allergierna försvann med tiden. Innan spruta ett kunde vi slänga oss i höet på höskullarna, krama hästarna, och alla andra djur på en gård. Nu kan jag besöka ett jordbruk krama alla djuren, men ryggskadan gör det omöjligt att slänga mig i höet på höskullen.
            Svante

            Gilla

            • Jag minns att du har skrivit om det tidigare. Jag tror inte att man var så medveten om sambanden förr. Vaccin räddar liv men har förstås också biverkningar. Skönt att du slipper allergierna nu.

              Gilla

  8. Det är nog det fulaste troll jag någonsin har sett!
    Men bilden är fin.

    Kram och god jul!
    /Skvitt

    Gilla

  9. Haha, det var en tuff bild! Ett troll är det nog. 🙂

    Gilla

  10. Hahaha! Vilken häftig och söt gubbe! :lo:
    ♥ Kram & God Jul ♥

    Gilla

  11. 😆 skulle det vara. Du får redigera det om du vill. 😉

    Gilla


Lämna en kommentar