Plister

Av: Jag

09 10, 2011

Etiketter:, ,

Kategori: bilder, foton, natur, sommar, växter

24 kommentarer

Bländare:f/2.8
Focal Length:8mm
ISO:1600
Shutter:1/0 sek
Kamera:FinePix F30

24 kommentarer på “Plister”

  1. Ett vackert ogräs är det!

    Gilla

  2. Vad har du gjort med bilden för att få den att se ut så där?

    Hemikram

    Gilla

  3. Tack för ännu en vacker bild!

    Gilla

  4. Aha sepia, tjusigt påminner för mej om en lyxig tapet. Jag har en plisterplanta som ännu inte spritt sej… kanske ska jag skynda mej å flytta den där den kan få sprida sej.

    Gilla

    • Ja, ett tapetmönster blev det nog! Jag tyckte jag läste något om plister hos dig. Den är vacker när den växer under träd.

      Gilla

  5. Varje gång jag är in till dig eller Svorskan tänker jag att jag SKA också skaffa kamera ! Bara att kunna ta bilder på barnbarn, natur och djur, sparade minnen.

    Yngsta dottern hjälper oss med hus och djur hemma, man kan säga hon är husvakt. Som tack för hjälpen har jag skickat efter en Ziperall i leopardmönster som hon så gärna vill ha, det är en one piece för vuxna. Man ska inte ta folk för givna oavsett om det är ens barn, vet att hon inte fordrar nåt därför är det roligt att ge också.

    BS Det blev ingen endoskopi idag, jag väntade och var klar från kl.13-17, sedan fick jag besked.

    Nej men, det där låter allvarligt, förträngningar i njurartärena och högt blodtryck, bra att du ska kollas imorron. Kommer att tänka på dig, såklart.
    Lycka till själv imorron !

    Kramar

    Gilla

    • Men gör det, Agnetha och du kommer att finna att det är det bästa du gjort på länge! Vad roligt med presenten till din dotter, hon blir säkert överraskad och glad!
      Resten tar vi hos dig!
      Kram

      Gilla

  6. BS Det är sånt man får räkna med.
    Men hjälp, de hade ju kunnat döda dig i all välmening, usch blir helt matt när jag tänker på det.
    När min magläkare sa att jag hade högt blodtryck trodde jag han skämtade, har varit lågtryckare hela mitt liv ????? Varför är de inte noggrannare när de redan är medvetna om problemet ? Tycker det låter nonchalant. Jävla sjukvård ! Det värsta är att allt tar sån jäkla tid innan nåt blir gjort. Det måste gå att effektivisera sjukvården och liksom samla ihop all kunskap för maximal och bästa vård för patienten, det blir billigare i längden än som det är nu. Nåt jag välkomnar är sammanhållen journalföring, kommer att ta sin tid innan det är helt genomfört men det gagnar patienterna, tror jag.
    Min läkare här han har t om beställt journalsammanfattningar från Uppsala där jag är op.ad. Han har luskat rejält, därför känner jag mig rätt trygg nu.Nej, han är bra till skillnad från den där nollan som struntade i mig i 10 år, tänker jag på honom blir jag så arg att jag skulle vilja nita honom.

    Lycka till till oss imorron !

    Kramar

    Gilla

    • Ja, där var det nära, neurologen var mycket mycket arg på läkaren som hade sagt att jag skulle ha en spruta – men hon var noggrann och tog trycket först. Resten hos dig!

      Gilla

  7. BS Visst var det bra ?
    Har fått in en sömntablett, hahaha.

    Gonattkramen

    Gilla

  8. Menar precis det du skrev.

    Kram

    Gilla

  9. Jag tänker på ett gammalt barockmönster på ett tyg som man klätt en stol med, eller draperat en himmelssäng i.
    Vackert!!!
    Kramar och allt gott till dej!

    Gilla

  10. […] som denna kvinna har givit oss, så glo själva för tusan. Jag rekommenderar dock avslutningsvis den här bilden. Share this:TwitterFacebookMerStumbleUponLinkedInRedditDiggSkriv utE-postLike this:GillaBli först […]

    Gilla


Lämna en kommentar