Hösttröst

Av: Jag

09 09, 2012

Etiketter:,

Kategori: bilder, blommor, foton, höst

26 kommentarer

Bländare:f/5.6
Focal Length:55mm
ISO:200
Shutter:1/0 sek
Kamera:NIKON D60

26 kommentarer på “Hösttröst”

  1. Å, vad vackert! Du är verkligen en fotokonstnär… och en tröst om att hösten är vacker 🙂

    Gilla

    • Tack, Madonnan! Man blir verkligen glad när man ser den stå och lysa i landet. Den har så intensivt blå färg. Om det blir tillräckligt många blommor ska jag frysa in dem i islådan. De är ätbara, blommorna.

      Gilla

  2. Du är duktig pà att ta fram naturens skönhet… Jag är mer för fàglar…

    Gilla

    • Tack, Maria! Jag gick en sväng i trädgården när jag inte orkade nåt annat. Fåglar är jag kass på. Men jag fotade en som låg väldigt still, den hade av någon anledning hamnat i en stol på altanen.

      Gilla

  3. Den bilden var häftig, om man nu får använda moderna utryck.
    Svante

    Gilla

  4. Verkligen en läcker bild! Har nog aldrig sett växten.Häftigt med ”taggarna”, men de ser ganska mjuka ut. Sedan blir det alltid effektfullt med regndroppar på, tycker jag.

    Gilla

    • Tack Agneta! Jag har en känsla av att den inte brukar ha så röda stjälkar annars. Den här gurkörten, eller hjulkronan som den också kallas, sådde jag ett år i kökslandet och den kommer igen år efter år, den självsår sig. Du kan använda blommorna i en sallad och även som dekorativa inslag i isbitar i drycker.
      .
      Regndroppar gör sig på bild, jag håller med. Jag försökte fota blomman från andra hållet och då såg det lustigt ut med dropparna som lyste igenom som fläckar, från baksidan.

      Gilla

  5. Nu fick du till det igen! Cooolt..och lite läskigt..hihi..du får fram det där lurviga och taggiga som man knappt ser med blotta ögat..eller så är det jag som behöver starkare glasögon när jag vandrar i naturen 😉

    Gilla

  6. Nä nu får du snart ta och ge dig! 🙂 Det är HÖG tid att du börjar tjäna pengar på dina alster min vän!
    Slutar aldrig att förundras över din fotokonst/teknik.

    Kram

    Gilla

    • Tack, min vän, du är för gullig! Jag är tyvärr inne i en period när jag knappt kan gå ut och fota, men jag hoppas att det vänder snart.
      Kram

      Gilla

  7. Verkligen läcker!! Så många olika ”kontraster”… lila ludna livsnerver och en regnbeströdd mjuktblå blomma… mmmm mums ♥
    Kramkram från Mogi

    Gilla

  8. Den här bilden gillar jag skarpt! Jag håller med allihop ovan och vill särskilt poängtera Suttecitys kommentar. Hon har så rätt!

    Gilla

    • Kul att du gillar den och tack för dina ord! I morgon har jag möte på Af. Jag blir frisk den 2 oktober. Då kanske jag kan föreslå att jag jobbar som fotograf?

      Gilla

  9. Om du skulle vara frisk den 2 oktober, önskar jag att du fick arbeta som frilansfotograf, du skulle slå väldigt många yrkesfotografer.
    Svante

    Gilla

    • Om jag vore frisk så skulle jag återgå till mitt jobb. Eller… det kanske inte vore bra heller, det var ju jobbet som gjorde att jag gick i däck. Hmm. Jag skulle inte kunna jobba som frilansfotograf, det kräver snabba utryckningar och rörlighet och jag har inte ens ett körkort. Jag är medveten om att jag kanske ser motiv där andra inte ser det, men jag har snöat in på närbilder och det krävs mycket mer för att ha fotografering som jobb.

      Gilla

      • Det kan väl inte vara fel att snöa in på något man är proffs på. Ta Lennart Nilsson, han är väl insnöad på att plåta insidan av saker. Jag har skrivit det förut, låt fler än vi som bloggar se dina bilder. Att vi i dagens samhälle alltid är friska efter 180 dagar är Världens största sjukvårdsreform, om den fungerade.
        Svante

        Gilla

        • Ok, det är ett sätt att se det och snälla är ni. Just nu är jag så ”frisk” att jag inte vet hur jag ska klara av att ta mig till Af och dessutom sitta där och bli genomgången, utfrågad och ansatt. Jag trodde att min hjärna hade klarnat, men idag förstår den ingenting.

          Gilla

      • Ett möte med Arbetsförmedlingen behöver du inte bevista ensam, du har rätt att ha en stödperson med dig, som kan både stödja dig, och vara vittne till vad som avhandlas.
        Svante

        Gilla

        • Tack för omtanken, Svante. Jag vet att det är så, men känner att jag klarar av det, jag är tuff och har stångats med både det ena och det andra. Mig trampar man inte på ostraffat.

          Gilla

  10. BS Det är precis som jag inte kommer mig för att skriva, men jag behöver det, speciellt nu.
    NEJ, inte du med, väldigt sjuk alltså. Önskar verkligen jag kunde hjälpa på nåt sätt. Tänker på dig med och massor med varmaste kramar vännen ♥ !

    Gilla


Lämna en kommentar