Havererad harkrank

Den här vackra havererade filuren låg länge på bänken i mitt badrum och väntade på att blir förevigad. Till slut kom jag till skott, lade den i vitrinskåpet och tog några bilder. Jag antar att det var vingarna jag ville få skarpa, därför har jag inte vridit och vänt på den så mycket och dessutom är det inte så lätt att få en förstelnad insekt att byta position. På andra bilden har den en annan bakgrund och på den tredje försökte jag nog skymma blixten med handflatan, därför är fotot rosa. Men. Det är som vanligt svårt att välja mellan bilderna.

33 kommentarer på “Havererad harkrank”

  1. Such a beauty!
    The 1st one seems to be the best of the the pics 🙂

    Gillad av 1 person

  2. Spännande bilder på harkranken.
    Kramar från oss

    Gilla

  3. Vila i frid, stackars kra(n)ke.

    Gilla

  4. Vackra vingar har den stackars harkranken. Ibland ligger det döda getingar i uterummet, då har jag gjort likadant,fotograferat dem.

    Gilla

    • Nån död geting tror jag inte att jag har fotat, men en och annan skalbagge och spindel. Vingarna och de trassliga benen fick mig att vilja fota denna.

      Gilla

  5. Bilderna blev både snygga och roliga.

    Gilla

  6. Stackare men nu blev han till sist kändis i bloggvärlden. Jag har inte svårt att välja. Första bilden tar priset i mina ögon och det är ljuset som ger en härlig känsla. Om jag jämför den bilden med de andra så är det för lite ljus i andra bilden och för mycket av det rosa ljuset i den tredje. Fast alla är snygga men ska jag välja, så väljer jag, ha..ha..

    Gilla

    • Precis vad jag tänkte, en stund i ”rampljuset”. Jag håller helt med dig, är inte så förtjust i den rosa bilden men gillar den mörkare bilden med den glasiga bakgrunden. Men ditt val är också mitt val. Tack Kristallina och trevlig helg!

      Gillad av 1 person

  7. Jättefina foton och min favorit är den översta.. verkligen kreativt att ens komma på iden att fota denna havererade insekt.. tummen upp 👍👍👍

    Gilla

    • Jag är nog lite knäpp ibland, men jag har fotat avsomnade harkrankar tidigare, de är så dekorativa med de långa benen och de vackra vingarna. Tack snälla Nicki, kul att du gillar den översta, det är min favorit också.

      Gilla

  8. Fin blev det i alla fall. Jag gillar lugna insekter. Mindre problem med mig då. Fina bilder fick på den.

    Gilla

  9. Ja, den ser onekligen havererad ut 🙂 Fin skärpa och struktur på vingarna. Jag tycker du har gjort rätt val bland bilderna. Gillar den blå tonen i förgrunden mot den gula oskarpa i bakgrunden.

    Gilla

    • Vingarna var det som fick mig att spara den – och de långa skrakelbenen. Man får testa lite i bland och någon bild blir man nöjd med, som du väl vet. Tack för att du tog dig tid att titta och kommentera!

      Gillad av 1 person

  10. Vilka läckra bilder! Gillar ljuset i den övre bäst och färgen i den sista, är lite svag för rosa, hahaa..

    Gilla

    • Jag var ju tvungen att försöka föreviga denna stupade långbening med de fina vingarna. Kul att du gillar den rosa också, tack igen Anita!

      Gilla

  11. Väldigt fina bilder. Särskilt den första!

    Gilla

  12. *****

    /Skvitt

    Gilla

  13. Wow vilka färgskalor! Dova mustiga.Fin inramning till den lilla harkranken.

    Gilla


Lämna en kommentar