Septemberfärger i novembermörkret

Eftersom de flesta av mina foton har varit instängda på minneskort en längre tid så passar jag på att liva upp gråheten lite med bilder från de tidigare månaderna. En del växter skiftar färg tidigt medan andra sätter fart först i oktober. Nu är de flesta träd kala så låt oss minnas den ljuva september nu när vi är i mitten på november.

51 kommentarer på “Septemberfärger i novembermörkret”

  1. En sån otroligt samling i samma färgskala. Kan inte ens välja favorit då alla är fina på sitt sätt. Är det aprikoser på den första fruktbilden? Det är en sån favorit som jag sällan ser i butikerna.

    Gillad av 1 person

  2. Each and everyrone beautiful.
    I like 8, 11, 12, 28 most 🙂

    Gillad av 1 person

  3. Härliga bilder! Ja, nog behöver man lite extra färg just nu!

    Gillad av 1 person

  4. Hösten när den är som bäst. Vilken stor samling du fick ihop. Här blev det aldrig den röda färgen. Beror på temperaturen tror jag. Härliga höstbilder som verkligen behövs i en grå och våt november.

    Gillad av 1 person

    • Det blev inte mycket rött i träden, det som rodnade var mest buskar och andra växter och så vinet förstås, det är pålitligt. Jag bestämde mig för att det är bättre sent än aldrig med bilderna, de gör ingen nytta i min dator. Stort tack Kristallina!

      Gillad av 2 personer

  5. Har njutit av dessa underbara höst bilder. Vilka färger och bilden på rönnbären är så fin. Det behövs något att titta på när allt är grått och brunt.
    Hur är det med dej
    Kramar från oss

    Gillad av 1 person

    • Det är så väldigt gott om rönnbär överallt, de lyser emot en i stora klasar, det var länge sen det fanns så mycket av dem. Visst behöver vi lite färg i tillvaron och ljus i mörkret. I morgon ska jag operera högra ögat och hoppas få mycket bättre syn på det. Det blir besvärligt med ett öga i taget, det blir ju så stor skillnad mellan ögonen då jag är starkt närsynt. Jag lär få vänta minst en månad på nästa ögonop. Jag är nervös. Tack snälla Anki! Hoppas att du mår bra!
      Kramar till er

      Gillad av 1 person

  6. Så himla fort man glömmer färgerna som nyss var, tack!

    Gillad av 1 person

  7. Vilka fina bilder 😍 Det behövs verkligen nu när det är såå grått 🌫

    Gillad av 1 person

  8. All of these images are gorgeous! ⭐⭐⭐⭐⭐

    Gillad av 1 person

  9. Sprakande härliga höstbilder! Fantastiskt vilka färger hösten bjuder på. Nu är det mesta borta och det gråa har tagit över. Och vilken växtkraft, jag tänker på bilden på brygghuset, som är inklätt av vildvinet ( som jag tror det är ).

    Gillad av 1 person

    • Hösten är bra färgsprakande om man har tid att strosa omkring och upptäcka, men nog gick det fort att få nakna träd i år. Väldigt grått i dag och de senaste dagarna.
      Vinet på brygghuset är tant E:s, grannen på landet och jag såg det plötsligt när jag var över och pratade med henne. Jag har ju vin hemma också och jag har svårt för att komma ihåg vilka som är vilka, men vackra är de. Tack så mycket Ulla!

      Gillad av 2 personer

  10. Alldeles underbara bilder från hösten när den är som vackrast! Här saknade jag de röda löven … det var mycket gult och mycket brunt … tack för alla färger som verkligen livar upp!

    Gillad av 1 person

    • Stort tack Anki! Inte heller här var det starka färger i träden, utom i de japanska lönnarna som finns i vissa vägslänter till exempel. Sen var det buskarna som bjöd på rödaste rött – och så vinet förstås. På landet kom jag ju vid rätt tillfälle och hittade vackert röda lönnlöv. Men som sagt, fort gick det.

      Gillad av 3 personer

  11. Ljuvliga minnen och färgklickar från ljuva september!

    Gillad av 1 person

  12. Härligt fina bilder att titta på 🙂

    Gillad av 1 person

  13. Otroligt färgglada och härliga foton verkligen något att bli glad över.. Tack för att du visar alltihop nu gjorde du min dag.. Ha en fin helg nu kram Nicki 👍 😊

    Gillad av 1 person

    • Vad roligt att du blev glad av dem, jag kände att jag ville visa dem i stället för att gömma dem i datorn. Tusen tack Nicki och trevlig helg!
      Kram

      Gillad av 1 person

  14. Så vackert! Älskar höstens mustiga varma färger och dessa har du verkligen lyckats framhäva här. Väldigt snyggt!

    Gilla

    • Hösten har en härlig färgpalett och de röda löven kommer hos oss ofta i början och trillar snabbt av, som på vinet. Jag tog en massa bilder men de fick inte plats på datorn förrän jag fick ork att tömma den lite. Därför sena höstbilder, nu är träden kala. Varmt tack Anita för alla dina kommentarer! Trevlig helg!

      Gillad av 1 person

  15. Bra att du fick tag på dina septemberbilder till slut. Tänk att ni har så mycket höstfärger redan i september. Här väntar de nästan alltid till oktober. Riktigt fina bilder som vanligt. Bäst gillar jag nog plommonbilderna. 🙂

    Gilla

    • Det börjar rodna i september, men sällan i träden, utom kanske de japanska lönnarna, dem hann jag knappt med i år. Men vinet är pålitligt liksom många buskar, som den vackra korallkornellen. Men även hos oss är oktober den riktiga höstmånaden, får kanske visa även oktoberbilder. Plommonen hade vi förr svärfars födelsedag den 16 september som riktmärke för när de skulle vara mogna, men i år var de tidiga, enormt många och stora. Tyvärr knäckte det totalt det ena trädet och även det andra blev illa åtgånget, rasade gren för gren och nu är det stumpat och eländigt. Tack så mycket Inger!

      Gillad av 2 personer

  16. Här blir man alltid glad av färgterapin 🙂

    Gilla

  17. Jag tycker att var årstid har sin egen tjusning. Det kom jag när vi flyttade ut till våran sommarstuga. Vackra bilder.

    Gilla

    • Jag håller med dig, det är då för väl att vi har klara årstider, det skulle bli så enahanda annars. Men vissa grå perioder under hösten eller om det inte vill bli riktig vinter kan kännas just grå. Tack så mycket Åke!

      Gillad av 1 person

  18. Åh mustiga höstfärger och dignande mogen frukt. Underbar höstkänsla och färg. Bilden nästan i mitten med den röda höstmättade löven är underbar

    Gilla

    • Det är rätt så mycket röda löv så jag vågar inte gissa vilken du menar, haha. Hade tänkt göra ett oktoberinlägg också men nu verkar det som om det blir vinter även här. Frost och kallt. Tack snälla Eva!

      Gillad av 1 person


Lämna en kommentar