Omlindat

Av: Jag

28 11, 2014

Etiketter:,

Kategori: ägg, bilder, foto, foton, photos

16 kommentarer

Bländare:f/5
Focal Length:30mm
ISO:200
Shutter:1/0 sek
Kamera:NIKON D60

16 kommentarer på “Omlindat”

  1. Mumsig bild!
    Rostiga armeringsjärn välkomnas.
    Tar mig just nu ett järn själv, för att hålla balansen i trim. 😉
    Önskar dig en fin helg.

    Gilla

  2. snygg! Men vad är det+

    Gilla

    • Tack, Annika! Ja, säg det. Det är nog en betongklump som jag nosat upp någonstans och så blev det ett sånt här ”ägg” som jag gör ibland. Vill du se fler så kan du söka i mitt arkiv under ”ägg”. Arkivet hittar du högst upp ovanför bilden, till höger.

      Gilla

  3. Snygg ägg har du kläckt. 🙂

    Gilla

  4. Jag tänkte på små getingar som på något sätt mumifierats (dvs deras ansikten har bevarats. En annan ovan kallade det armeringsjärn.
    Men jag vet inte hur jag ska linda in min kommentar för att få den att låta bra.

    Gilla

    • Du lindade in den som getingsurr ju. Det var en helt oväntad tolkning med getingansiktena, kul! Armeringsjärnen är banden.

      Gilla

  5. Väldigt enkelt och fantastiskt vackert! Detta är inget annat än fullödig konst du bjuder på! Skulle inte en utställning av dina ”ägg” på ett galleri vara något att ha lagom till påsk?

    Gilla

    • Tack, BeBest! Jag har en hel del av dessa i mina gömmor, märker jag. Först tänkte ja att det är väl ingen konst, men insåg sedan att jag ju letar efter objekt ute som kan bli något, som har en detalj eller en struktur som gör att det blir lite speciellt. Och det är väl en konstprocess.

      Gilla

      • Det kanske finns något som kan vara intresserat. Du har ju blivit publicerad också så nu behöver du bara en passande mapp att visa upp för dem så är saken klar! 🙂

        Gilla

        • Det hade jag nästan glömt, att jag blivit publicerad. Det kräver lite mer än det jag har just nu ifråga om drivkraft. Men tanken är god. Och tack för din tro på mig!

          Gilla

  6. Fint! Härlig bild att försjunka i. 🙂

    Gilla


Lämna en kommentar