Fröglädje

Och kanske döljer sig en symbol någonstans i mängden. Även fröna har anammat att något nyss försvann.

50 kommentarer på “Fröglädje”

  1. Härligt fluff! Vad kan det vara för växt månne?

    Gillad av 1 person

  2. Så vackert 😍

    Gillad av 1 person

  3. Fint fångat … och verkligen ett härligt ljus! Mina tankar gick till tovsippa som får samma härliga ”fluff”
    Önskar dig en glad måndag och en fin alla hjärtans dag!

    Gilla

    • Tack Anki! Bilderna är från första mars förra året. Årets fröställningar var det knappt kvar något på, de hade blåst bort. Ska kolla tovsippan. Tack detsamma och sköt om dig!

      Gilla

  4. Fantastisk fröglädje, just på alla hjärtans dag. Ser de lite hjärtalika ut och ser jag även en stor fjäril med.

    Gilla

  5. Ja, här döljer sig nog många symboler. Så vackra de är!

    Gilla

    • De här är oemotståndliga, jag har dem nära så jag ser när det är dags att föreviga dem. Men i år var det inte mycket kvar av fluffet, så de här bilderna är ett år gamla.

      Gilla

  6. Underbara bilder på fröställningarna och jag ser flera hjärtan.
    Kramar från oss

    Gilla

  7. Som bomull men ändå som taggiga, coola. Den näst sista som ett hjärta! Snygga.

    Gilla

    • Det är verkligen som bomull och de är inte taggiga, det är fröna som ser ut så. Hjärtat var lite med avsikt haha, tack Eva!

      Gilla

  8. Vilken konstig växt !

    Gilla

  9. Fluffigt värre. De vill man bara ta på. Jag ser också hjärtan eller så är jag påverkad av ”Alla hjärtans dag”. Snyggaste frön jag har sett på länge. Väldigt vackert!

    Gilla

    • Jag kan inte låta bli att fota dem varje vårvinter, men det gör inget, alla foton blir ju annorlunda. Det var kanske lite min tanke att smyga in lite alla hjärtan i fotona. Tack så väldigt mycket Kristallina!

      Gillad av 1 person

  10. Höstanemoner är en underbar blomma! Men jag visste inte att fröställningarna ser ut så här, jag har aldrig haft egna höstanemoner så därför har jag aldrig sett frökapslarna heller 🙂 Fantastiskt vackra de också. Och fint fotograferade av dig!

    Gilla

    • Höstanemonen blommar när det mesta har gett upp, en långblommare. Jag har dem både i stan och på torpet. De i stan köpte jag av deckarförfattaren Kjell Eriksson på någon marknad. Jag skär aldrig ner växterna på hösten eftersom jag gärna vill se just fröställningarna. Årets fluff hade nästan blåst bort i stormarna, så det fick bli foton från förra vårvintern. Tack så mycket Ulla, du kan kanske ha en höstanemon i ditt uterum.

      Gilla

      • Kanske skulle jag kunna ha en höstanemon på balkongen. I uterummet blir det nog för varmt. Hur som helst så är blommorna härliga 🙂

        Gilla

        • Du får testa. Mina första plantor i stan gav upp men det gjorde inte jag, köpte nya. På landet växer de nästan som ogräs. De är rena rama höstglädjen.

          Gilla

  11. Fina foton och ska jag vara ärlig känner jag inte alls igen dessa blommor…. kram..🤗👏😉👍

    Gilla

  12. Ser fluffigt fjäderlätta, fröjdefulla fjunbeklädda fint fotograferade förunderliga frön.😄

    Gilla

  13. Min inkompetens när det gäller vår flora är total. Har ingen aning om vad det är för växt, men den är ack så vacker.

    Gilla

    • Det är en trädgårdsväxt, höstanemonen, som blommar hela hösten. Det här är fröställningarna som har stått över vintern och nu tänker sprida fröna för vinden. Visst är de fina!

      Gilla

  14. Wow! Wonderful ! Well captured 👌💕

    Gilla

  15. Så väldigt fina! Men vad är det för något?

    Gilla

    • Det är höstanemonens frön som är på väg att ge sig av. Jag skär aldrig ner växterna på hösten, vill se detta vackra på våren. Tack Inger!

      Gillad av 1 person

      • Förstår det med en så fin och annorlunda växt.

        Gilla

        • Höstanemonen är den ganska vanlig växt som blommar hela hösten. Det kanske är så att de flesta inte bryr sig om fröställningarna, vår granne som också har växten undrade vad jag hade för vitt vid väggen. Men det gäller alla växter, det blir mest jobb på våren med röjning,

          Gillad av 1 person

  16. Wow så fluffigt mjukt och vackert!

    Gilla

  17. So beautiful! You are very talented and I really like this wonderful pics.
    Have a wonderful day enjoying life! 🥰 🌸🌸
    Greetings from the beautiful Rhine-Highlands / Germany…
    Rosie 😊💕

    Gilla


Lämna en kommentar