Efter stormen

Juveler i träden. Bara att plocka med kameran.

36 kommentarer på “Efter stormen”

  1. Juveler var ordet!

    Gilla

  2. Vackra pärlor och diamanter i träden.
    Kramar från oss

    Gilla

  3. Håller med juveler överallt, du är skicklig på att både se dem och fånga dem alla!

    Gilla

    • Stort tack Eva! Jag kände mig salig över allt som lyste och glittrade. Vi har inte ofta is i träden, men nu var det stormen med blötsön och sen minusgraderna som fixade det. Jag började i trädgården och fortsatte ut i naturen.

      Gillad av 1 person

  4. Du vann, alla försvunna diamanter är infångade! De skulle passa i en smyckekollektion, så fina😊

    Gilla

  5. Härliga toner i den näst sista, helskarp favorit.

    Gilla

  6. Vackra smycken … så fint fångade med kameran! Synd de är så förgängliga – tur att du mötte dem just då 🙂

    Gilla

    • Väldigt roligt att gå omkring och spana efter dem. Jag såg dem först i trädgården där de glittrade så dant att jag nästan fick ont i ögonen. Med högre träd som silade ljuset blev det lite annat. Tack så mycket Anki!

      Gillad av 2 personer

  7. Så många vackra juveler du fick ihop. Sådana juveler har jag inte fått plockat denna vinter. Silverhänge blir nog min favorit, som det vackraste smycke.

    Gilla

    • Man ser dem inte så ofta, här var det stormen med blötsnön och ovanpå det minusgraderna som ordnade det. Som med frost så gäller det att skynda sig innan det försvinner. Silverhänget är även min favorit, där fick jag in glittret. Stort tack Ulla!

      Gillad av 1 person

  8. Vilken fotolycka att få syn på detta! Man kan bli lyrisk för mindre. En helt förtrollande serie och min favorit är också silverhänget.
    Ha en trevlig ny vecka!

    Gilla

    • Det var verkligen underbart att titta ut och upptäcka isen i träden. Det är sällan det händer. Fort ut i trädgården och sen vidare. Jättestort tack Kristallina, kul att du gillar silverhänget! Och tack detsamma!

      Gillad av 2 personer

  9. Du har verkligen förmåga att hitta mängder av olika motiv på samma objekt..👍 njöt verkligen av dina foton..🙂 kram Nicki 🤗

    Gilla

    • Vad kul att du tyckte om dem! Jag gav ju mig ut och letade, men det var inte svårt alls, eftersom det hängde is i grenarna överallt. Konsten var bara att få dem i rätt vinkel så att det kom rätt ljus på dem. Stort tack Nicki!
      Kram

      Gilla

  10. Storm, vind och sol. Fixar tillfällen som annars inte händer. Vackra bilder med sköna isbildningar på.

    Gilla

  11. Och ännu fler. Här gillar jag nog den du kallar silverhänge bäst. Men många fina bilder blev det. 🙂

    Gilla

    • Ännu en underbar stund ute i det vackra. Silverhänget kunde ha varit headerbild, men den var inte bra i storlek. Tusen tack Inger och tack för att du har kollat igenom allt och kommenterat!

      Gillad av 2 personer

  12. Beautiful jewel! Well captured thanks for sharing 😊💕👌

    Gilla

  13. Otroligt vacker bildserie. Jag gillar alla dina bilder, men bild nummer två sticker ut med formen, färgen och den bilden lyser verkligen upp.

    Gillad av 1 person

    • Tack så hemskt mycket Annica. Det var en speciell dag med all is som hängde i träden och glittrade. De första blå bilderna är tagna i trädgården där ljuset var nästan ögonbedövande, de andra i en park där det fanns skuggande träd. Underbara timmar med kameran ute.

      Gillad av 2 personer

  14. Is ser jag helst på avstånd, som här. Väldigt vackra is juveler och jag gillar det varma ljuset som framträder så snyggt i vissa av dina bilder.

    Gilla

    • Is i träden ser man inte så ofta, det går år i mellan så jag var begeistrad när jag tittade ut dagen efter snöstormen. Stort tack igen Anita, kul att du uppskattar bilderna, det var rena glädjestunden att gå där och välja juveler.

      Gillad av 1 person


Lämna en kommentar