Julrött

Lite mera färg önskar man sig kanske i gråheten som råder just nu – men nog hajade jag till när jag såg de här.

De stod och lyste illande röda. Inte riktigt en färg man är van vid när det gäller kontainrar.

47 kommentarer på “Julrött”

  1. En väldigt passande färg så här i jultid. Färg behövs verkligen och kanske är det så att man lägger märke till det först då det mesta är färglöst och grått. Någon berättade att hon inte sett solen på två månader, klart man blir nedstämd. Här har vi också gråväder idag men jag vet ju att solen kan titta fram när som helst som den så ofta gör på den här lilla ön. Tills dess får jag njuta av dina starkt röda kontainrar, de är ju faktiskt riktigt läckra med sin starka färg.
    Önskar dig en fortsatt fin 4:e advent från Malta.

    Gilla

    • Roligt att du tittar in Anita, det var ett tag sen sist! I somras tror jag. Färg piggar alltid upp. Det vanliga är ju att november är grå men att solen tittar fram då och då i december. Men inget är ju som vanligt. Egentligen är disiga dagar väldigt skönt att promenera i men nog skulle lite mer ljus vara välkommet. Hmm, den röda nyansen gör sig bra på bild men jag skulle nog inte vilja ha den för nära mig, den är lite för mycket, haha. Tack för din kommentar och tack det samma Anita!

      Gillad av 1 person

  2. Rött till jul och i detta mörker behövs färg. Solen har inte visat sej. Vi har haft sol ca 15 min under december enl SMHI.
    Kram Anki o Minton

    Gilla

    • Jag kollade mina bilder och det verkar inte som om vi har haft någon sol alls i december. Men jag kan ju har missat någon dag då jag varit upptagen. Men grått är det, det novembergrå har flyttat till december. Så färg piggar upp lite.
      Kramar till er båda.

      Gilla

  3. Tomtens reservlager om inte snön kommer.

    Gilla

  4. Det spelar ingen roll var färgen sitter på. Vi behöver all färg vi kan få. Det är bedrövligt att till allt elände vi redan har även vädret bestämde sig för att vara extra grått i år.
    Ha en trevlig sista julvecka!

    Gilla

    • Så sant, Kristallina. Nog kunde vi ha fått lite solglimtar som tröst, det behöver vi. Jag brukar anpassa mig efter rådande väderlek men nu blev det en så lång period så det är kämpigt. Tack detsamma Kristallina!

      Gillad av 1 person

  5. Härlig färg på kontainerna! Jag behöver alltid färg så detta gjorde mig glad!

    Gilla

    • De syns i gråheten åtminstone och lite färgöverraskningar är ju kul. Tack för att du tittar in och kommenterar Anneli, roligt att bilderna kunde glädja dig

      Gilla

  6. Ja, de var ju verkligen julröda! Ingen vanlig färg på kontainrar precis. Undrar vem som har ordnat den julfärgen på dem 🙂

    Gilla

  7. Helt klart. De livar upp på alla sätt. Har aldrig sett röda kontentan förr.

    Gilla

  8. Wow vad snyggt..den hade jag också fotat..:-) Ha en fin start på julveckan nu kram!!

    Gilla

    • Haha, snyggt på foto men lite väl färgstarkt för mig åtminstone. Tack detsamma Nicki! Jag är irriterad som bara den. väntar på ett paket som inte har blivit levererat, beställde i början på december.

      Gilla

  9. Absolut passande färg så här till jul! Tror aldrig jag sett någon röd container förut – ser gladare ut än de gröna eller blå 🙂

    Gilla

    • Passar i juletid, men sen tror jag att jag tycker att den kunde vara lite mer diskret. Tegelröda, som den i högra kanten av bild två är ganska vanliga, men de här illröda måste vara någons verk med sprutpistolen, gissar jag. Jag gillar de blå, den färgen står så bra mot rostens färg.

      Gillad av 1 person

  10. What are These Containers about? 😃

    Gilla

  11. Det har jag nog aldrig sett, men passar ju väldigt bra till jul 🙂

    Gilla

  12. Det ser ut nästan som en kyrka. En röd en. Såg det alldeles nyss. Kul.

    Gilla

  13. Först läste jag jul-trött och tänkte att containern såg trött och lutande ut 🙂
    På skräp kan vem som helst bli trött.
    Men det var jul-RÖTT du skrev 😀

    Gilla

  14. Här har du hittat mera rött. Härligt med färg på dessa containrar. Vill passa på och önska en härlig GOD JUL! Den bästa julklappen är till oss alla om nästa år blir så normalt som möjligt på alla sätt! Vi får hålla tummarna.
    Hoppas du får det mysigt och njuta så mycket som det går.

    Gilla

    • Nästan lite chockerande rött är det. Det finns eller fanns en färg som kallas chockrosa, det här måste vara chockrött.
      .
      Vi får verkligen hoppas att det vänder snart, att livet kan bli någorlunda normalt igen. God fortsättning på julen Eva! Vi firade ute i det vackra vädret med sol och frost, ungefär två och en halv timme var vi ute. En annorlunda julafton. Sen Zoomade vi när vi öppnade julklappar i fyra hushåll.

      Gillad av 1 person

  15. Snyggt!

    /Skvitt

    Gilla


Lämna en kommentar